Ofte stilte spørsmål
Vi prøver å svare på de mest stilte spørsmålene her, men finner du ikke svaret du leter etter, send oss en mail på hei@levd.no da vel :)
Til hvilken organisasjon går overskuddet?
Overskuddet fra tjenesten vil gå til Røde Kors sine humanitære aktiviteter.
Hvordan fungerer levering?
Du kan hente din bestilling i Nydalen (se under for detaljer) eller bestille levering med Porterbuddy eller Posten (Norgespakke). Ditt postnummer avgjør hvilke(n) av tjenestene som kan benyttes.
Med Porterbuddy velger du selv leveringsdag, og pakken kan leveres så tidlig som samme dag ved bestilling før kl. 12 i enkelte områder.
Med posten sendes pakkene mandager og torsdager fra vårt lager. Posten oppgir 2-5 dager leveringstid etter mottak av pakken. Merk at du kan motta bekreftelse fra posten om at en pakke er på vei før selve pakken er sendt fra vårt lager.
Kan jeg hente min bestilling i Nydalen?
Ja, du kan hente din pakke hos Levd. Vår adresse er Gullhaug Torg 1, 0484 Oslo. Velg 'hent selv hos Levd' og hent pakken man-fre mellom kl. 09-14. Du mottar en mail når pakken er klar til å hentes.
Hvordan betaler jeg for varene?
Vi bruker Vipps som betalingsløsning, og penger blir reservert på din konto ved bestilling. Pengene trekkes fra konto i det varene er pakket og klart for utsending.
Kan jeg donere klær direkte til Levd?
Vi har dessverre ikke mulighet til å ta imot klær for øyeblikket.
Hvor kommer klærne fra?
Klærne som selges hos oss, kommer som donasjon fra dere der ute. Levd har et godt samarbeid med Røde Kors Tøy og tekstil AS og henter klær fra deres tøyinnsamling. I tillegg har Levd tidligere mottatt direkte donasjoner fra kunder.
Hva gjør dere med klærne?
Når klærne kommer inn til oss gjør vi det vi kan for å gi plaggene en sjanse til et nytt liv. Det betyr at vi vurderer om plagget trenger en reparasjon eller bare en liten stryk. Alle plagg fortjener å leve så lenge som mulig og det vil vi bidra til. Likevel skal denne tjenesten gå med overskudd for å kunne overleve inn i fremtiden, derfor har vi ikke mulighet til å reparere alle plagg og vi har heller ikke mulighet til å vaske tøy. Vi markerer derfor alle plagg (med klistremerker) som har en flekk eller et hull eller annen form for slitasje, slik at disse kan bli reparert eller vasket hjemme hos deg eller bare leve videre som de er .
Hvorfor har dere laget denne tjenesten?
Rett og slett fordi vi syns det finnes så mye fine klær der ute som fortjener et nytt liv, og fordi vi vil at folk skal handle mindre nytt.
Kan jeg returnere varer?
Selvsagt kan du det. Hvis du ikke er fornøyd, klærne ikke passer, eller kanskje ikke barna ble fornøyde, kan du returnere til oss. Du kan selv velge metode for retur, og betaler for denne selv. Vi refunderer beløpet for plagget(ene) når plagget(ene) er returnert. Du har også lovbestemt rett til å angre kjøpet.
Selvom vi selger brukte klær, skal du absolutt ha samme mulighet til å returnere varer :)